Vi söker politisk sekreterare

Är du vår nästa stjärna? ⭐️

Vill du vara med och bidra i ett energiskt lag på frammarsch?

Nu söker Moderaterna i Kalmar kommun en politisk sekreterare. Ett mycket varierande jobb där ingen dag är den andra lik. Du arbetar tätt tillsammans med våra politiker och framförallt oppositionsrådet Hanne Lindqvist.

Vi söker en passionerad och engagerad person som är redo att ta ett kliv in i den politiska arenan. Vi erbjuder en unik möjlighet att arbeta i hjärtat av politiken, där du tillsammans med vårt team av dedikerade förtroendevalda kommer att bidra till att forma framtiden för Kalmar kommun.

I denna nyckelposition kommer du att ha möjligheten att använda din kommunikativa skicklighet för att förmedla våra budskap, både internt och externt, och därigenom stärka Moderaternas position i Kalmar kommun. Din förmåga att effektivt hantera administrativa uppgifter och noggrant förbereda och föra protokoll under möten blir en ovärderlig tillgång. Detta arbete är fundamentalt för vår verksamhet och säkerställer att våra beslut och initiativ är väl dokumenterade, transparenta och tillgängliga för alla som är engagerade i vår gemensamma strävan efter en bättre framtid.

Vad krävs av dig?

Vi söker en lagspelare; laget före jaget i alla lägen. Arbetet har i stora drag inga fasta arbetstider, vilket kräver en omfattande flexibilitet där arbete på obekväma tider inte är ett problem. Du är intresserad av politik, van att uttrycka dig i skrift och har ett strukturerat arbetssätt. Akademisk utbildning samt erfarenhet av politisk arbete är meriterande. Ett positivt förhållningssätt är nödvändigt.

Hur kan en arbetsdag se ut?

💻 Du arbetar med våra sociala kanaler så som Instagram och Facebook.

📝 Huvudansvarig för formalia och korrekturläsning vad gäller våra programarbeten, motioner, initiativ, debattartiklar etc.

📚 Planerar konferenser, möten och sammankomster.

💙 Protokollför och bokar möten. Ser till att moderatgruppen hålls uppdaterade och informerade.

Tjänsten är 100% med start från 1 september. Rekryteringen sker löpande så tveka inte att omgående skicka din ansökan till hanne.lindqvist@kalmarmoderaterna.se Tillsammans kan vi skapa verklig förändring.🤝🏻

Vi är på jakt efter någon som är redo att göra en verklig skillnad och som vill vara en del av ett team som arbetar för ett bättre Kalmar. Är du redo att anta utmaningen? Skicka in din ansökan och ta steget att bli en del av vår vision för Kalmar kommun. Tillsammans kan vi skapa verklig förändring.🤝🏻