Studio Sydost

I mars riktar vi in Studio Sydost på sociala medier. Vi anordnar en utbildning som riktar sig till den som sköter sociala medier i föreningen och en som lämpar sig mer för den enskilda politikern.

f9zJeWyoC0evihrxl01nTI6Ysu2vaZ3tX3g4+Pev+0Pfkj2QtbTICcAAAAASUVORK5CYII= 16 mars 18:00 – Riktad till den som sköter föreningssidor

Detta utbildningstillfälle lämpar sig för dig som sköter sociala medier åt en förening. Vi går igenom plattformarna, effektiv hantering, analys av statistik samt moderering och innehåll samt tittar på grunderna i annonsering. Fokus på utbildningen är att ge en förståelse hur man kan få ökad kvalitet på innehållet i sociala medier utan att behöva lägga mer tid.

f9zJeWyoC0evihrxl01nTI6Ysu2vaZ3tX3g4+Pev+0Pfkj2QtbTICcAAAAASUVORK5CYII= 25 mars 18:00 – Riktad till den enskilda politikern

Detta utbildningstillfälle lämpar sig för dig som är politiker och vill jobba mer med sociala medier för att bygga upp ditt personliga varumärke och din kommunikation på Internet. Vi går igenom de relevanta sociala medier-plattformarna och hur du kan använda dem i din roll som politiker, vilka verktyg du kan lära dig och vilka misstag du ska undvika. Fokus för utbildningen är att få en förståelse hur man som politiker stärker sin närvaro på sociala medier.

v9x4N+2mn9J3Em0R99UX7lAAAAAElFTkSuQmCC Anmäl dig till ostragotaland@moderaterna.se. Länk skickas ut till anmälda inför träffen.